Symbolon - az emlékezés játéka
Az emlékezés játéka : emlékeztet, vagyis felidéz benned valamit. Visszaadja elveszettnek hitt emlékeidet. A muzsikához hasonlóan a képeknek is sajátos emlékeztető erejük van, amely messze meghaladja az írott szó lehetőségeit. A képek közvetlenül lépnek kapcsolatba a lélekkel, megérintik és elvezetnek a kérdéshez: ki lakik bennem ? A lapok mindíg emlékeztetni akarnak valamire - valamire, amihez a kérdezőnek köze van, ami őbenne zajlik. A játék iránya egyértelmű. kívülről belülre vezet. A kártyalapok segédeszközök, amely által felidézhetjük, lelkünk mélyéről kiemelhetjük emlékeinket.
Ennél a játéknál minden olyan kérdés értelmetlen, ami vagy a jövőre, vagy a külvilágra vonatkozik ( mikor találkozom a nagy Ő-vel?, meg fogom-e nyerni a pert? stb ) Próbáljuk meg a kérdéseinket úgy újraformálni, hogy az a saját bensőnkre vonatkozzon: Melyik szerepszemélyiségem akadályoz abban, hogy alkalmas társat találjak? Mi a valódi belső oka a pernek? Látható, hogy az ekként megfogalmazott kérdések már egyedül csak a kérdezőre vonatkoznak, és a válaszok is csak róla fognak szólni - és éppen ez a lényeg: saját magát fogja megismerni! Mert minél otthonosabbak vagyunk lelkünk tájain, annál biztosabban érezzük magunkat! Mert a lélek birodalmában tájakat találunk: hegyeket, tengereket, völgyeket és városokat. Nincsenek igenek és nemek, jók és rosszak. Vagy tudomást veszünk a lelkünk végtelenségéről, vagy nem!
A Symbolon olyan szó, amely egyidejűleg jelent tárgyat és tevékenységet. Olyan tárgyat, amely egykor kettétört, és részei szétszóródtak a világban. Tevékenységként pedig azt jelöli, mikor az elveszett részeket, részünket keressük. A részek egyesülésével válik a tárgy egésszé - symbolonná ismét. Ebben az értelemben a játék is a hiányzó rész, a symbolon keresését jelenti.
A lapok egyúttal szimbólumokat is ábrázolnak: mindegyik valami mögöttes tartalomra, valamilyen mélyebben megtalálható dologra akarja felhívni a figyelmet. A szimbólumok csak akkor tudnak emlékeztetni, ha jelentésüket a kérdező igyekszik is megérteni.
A játék két alapvető módja:
- emlékeztető játékként
- asztrológiai vonatkozású emlékeztető játékként
Ajánlott irodalom: - P. Orban, Ingrid Zinnel, Thea Weller : Symbolon ( Bioenergetic Kiadó )
- Peter Orban: Az asztrológia tankönyve ( Bioengergetic Kiadó )
|